Rideuken varer fra mandag til fredag, kl. 08.00 - 17.00 alle dagene.

I løpet av uken vil vi gjennomgå disse aktivitetene: - Stallstell - Dressur - Sprang - Hestestell - Teori

Kurset legges til rette etter hvilket nivå elevene er på enten det er nybegynner, ridd tidligere eller øvet nivå. Du må være 8 år eller eldre for å kunne delta.

Kurset koster kr. 4000,-. Depositum på kr. 1000,- må betales ved bestilling. For å delta på rideukene må man være medlem av Dikemark Rideklubb. De som ikke er medlem ved påmelding meldes automatisk inn, og medlemsavgift kommer i tillegg til kursavgiften. Påmelding er først gyldig når depositum er betalt. Resterende beløp faktureres før rideukestart. Ved avbestilling blir ikke depositumet refundert. Måltider er ikke inkludert. Ta med mat og drikke.

Rideleir for voksne: Vi har god erfaring med å lage voksengrupper på rideleirene som får egen oppfølging. Dette har blitt populært og hjelper voksne til å bli mer trygg på hest både i salen og i stallen! Vi har gjerne foreldre på kurs som ønsker å lære mer om hest for å ta del i barnas hobby, voksne som vil ta opp igjen barndommens ridegleder eller øvede ryttere som vil utfordre seg selv og ri intensivt en uke. Ta gjerne kontakt for å høre mer!

Sommeren 2024 kan velge mellom fire forskjellige rideuker: uke  26,27, 32 og 33.

Påmelding sendes til rideskolen info@dikemarkrideskole.no